Valkuilen van ondernemen: de vloek van kennis, ofwel, door te veel weten is het lastiger om je klanten te helpen

Valkuilen van ondernemen: de vloek van kennis

Eén van de grootste valkuilen van ondernemen is “de vloek van kennis”. Ik realiseerde me dat laatst weer tijdens een coach call met een klant. Zij leert ondernemers zakelijk bloggen, ze is een kei en weet er echt ongelooflijk veel van.

Toen ik haar voorstelde een korte training te maken met de titel: Schrijf jouw blog in 1 uur, blokkeerde ze. Ze keek me verbijsterd aan en zei: “Dat kan ik toch nooit waarmaken?”.

Lees hier wat ik toen tegen haar zei (misschien is dat ook leerzaam voor jou) >>

Versterk je online marketing: begin bij het eind

7 redenen waarom je met online marketing begint bij het eind (+ hoe jij dat vandaag kan toepassen)​

Als je met online marketing bezig bent, krijg je het gevoel dat je in een jungle zit. Al snel zie je door de bomen, lianen en het dichte struikgewas niet waar je heen moet en raak je verstrikt in de keuzes die je moet maken. Wat geef je gratis weg? Is een challenge zinvol om te doen? Moet je aan de slag met webinars of eerst een online programma maken? Een community is helemaal hot, maar past dat wel bij je?

Pfoe! Het wordt bijna onmogelijk om te kiezen, waardoor het een ratjetoe wordt. Los zand. Spaghetti. Van alles wat. En dat werkt natuurlijk niet. De oplossing is eenvoudig. Begin bij het eind. Zo creëer je weer helderheid, focus en rust in je bedrijf. Cool?

Lees de 7 redenen waarom je moet beginnen bij het eind >>

7 manieren om meer te verdiene in minder tijd

7 haalbare en realistische manieren om jouw diensten te schalen, waardoor je meer kan verdienen in minder tijd

Laatst vertelde een klant trots hoe blij ze was dat ze een goedlopend coaching bedrijf had weten op te bouwen. Maar ook dat het haar zwaar viel hoeveel uur ze daarvoor moest werken. “Het werk bevalt me prima hoor, maar ik werk 50 uur per week en ik zou er graag beter mee willen verdienen. Het enige dat ik kan bedenken is nóg meer uren werken, maar dan weet ik zeker dat ik een keer onderuit ga”.

Ik veerde op en begreep zo goed wat ze zei. We hebben allemaal zo’n 40-50 uur per week om ons brood mee te verdienen. En dan houdt het echt wel op. Een paar extra uurtjes maken als dat nodig is, is natuurlijk nooit een probleem, maar als dat structureel is en ons inkomen tegen een grens aan blijft hangen, is het tijd om de zaken anders aan te pakken. Tijd om te schalen!

Leer 7 praktische en uitvoerbare manieren om jouw diensten te schalen >>

11 manieren om goed te verdienen met je e-maillijst

11 manieren om goed te verdienen met je e-maillijst

Je lijst is de heilige graal (heb je vast al vaker gehoord). The Money Is In The List. Maar ja, als je een lijst hebt, hoe haal je dat geld er dan uit? Dat is nog best lastig en gek genoeg lees je er niet zo veel over (alsof het allemaal vanzelf gaat). Heb jij als ondernemer een lijst opgebouwd? Dan is het cruciaal om na te denken welke strategie je kiest om het rendement eruit te halen. Vandaag duiken we daarom in 11 manieren om te verkopen met je e-maillijst. Ready? Let’s go!

Leer de beste verkoopstrategieën met je lijst >>

Hoe maak je een mailfunnel automatisch verkopen met je lijst

Een onweerstaanbare verkoop mailfunnel in 5 stappen

Een super effectieve manier om te verkopen is de mailfunnel. Dat is een serie van ‘voorgeprogrammeerde’ mails die automatisch verstuurd wordt. Hij start zodra je website bezoeker iets downloadt en eindigt als jouw dienst verkocht is. Hoe cool is dat? Deze volautomatische verkoopbutler bespaart je veel tijd en is eenvoudig te maken. Maar hoe maak je hem zo krachtig, dat hij jouw dienst ook echt verkoopt? Vandaag geef ik je de 3 essentiële ingrediënten en voorbeeldmails voor een onweerstaanbare mailfunnel.

Hoe maak je een onweerstaanbare mailfunnel? >>

nieuwsbrief ideeën je lezers veel boeien en inspireren

15 nieuwsbrief ideeën, waarmee je je lezers veel sneller boeit en sterker inspireert

Je nieuwsbrief is hét nummer 1 instrument voor je bedrijf. Het allergrootste deel van je omzet komt uit je lijst. Dat is nog steeds zo en zal voorlopig nog zo blijven. Toch kan het lastig zijn om elke keer weer te bedenken waar je over moet schrijven. Hoe voorkom je dat je jezelf steeds herhaalt? Hoe zorg je dat je lezers elke keer weer verrast en inspireert? Vandaag geef ik je 15 creatieve ideeën voor ‘nieuwsbrief’ onderwerpen, waardoor je lezers geen enkel bericht meer willen missen.

Lees hier hoe je dat doet >>

3 bewezen strategieën voor een gigantisch productievere werkdag, die je makkelijk kan leren

Mijn vrijheid als ondernemer. Dat vind ik het allerfijnst aan zelfstandig zijn. Helaas zijn er nadelen, waar ik in het begin veel last van had. Zo voelde ik me vaak super ontevreden over wat ik op een dag had kunnen doen. Waarom? Omdat ik het lastig vond om focus te houden en me veel te makkelijk liet afleiden van dingen die belangrijk waren voor mijn bedrijf. Belangrijke zaken bleven liggen en het effect om mij omzet was negatief. Vandaag geef ik je 3 eenvoudige strategieën, waardoor ik nu productiever ben dan ooit en minimaal 1,5 tot 2 uur bespaar op mijn werkdag.

Leer 3 eenvoudige strategieën voor een moeiteloze en super productieve werkdag >>

Waarom mailfunnel de voordelen voor je bedrijf automatisch verkopen

Wat zijn de voordelen van een mailfunnel?

Mailfunnels zijn een super praktische manier om automatisch meer klanten te krijgen. Toch lijkt niet iedereen enthousiast over deze vorm van marketing en zijn er veel misvattingen die ondernemers ervan weerhouden ermee aan de slag te gaan. Dat is jammer want het kan je juist heel veel opleveren. In dit artikel leer je wat de belangrijkste voordelen zijn voor jou, je klant en je bedrijf!

Leer hoe een mailfunnel jou automatisch meer omzet en klanten oplevert >>

Een simpele vraag waardoor je enorm kan gaan groeien met je onderneming

Ontdek jouw beste groeikansen: stel jezelf deze cruciale vraag

Misschien ben je niet helemaal tevreden over je omzet of heb je het idee dat er veel meer in zou kunnen zitten als je dingen slimmer zou aanpakken. Wat het ook is, die sluimerende ontevredenheid kan ervoor zorgen dat je ‘het roer maar eens flink gaat omgooien’ of vindt dat je ‘compleet nieuwe plannen’ moet gaan bedenken. Je verdiept je in allerlei nieuwe tools of kijkt ‘hoe anderen het doen’ (omdat ‘die wel succes hebben’) en gaat misschien zelfs wel hun werkwijze kopiëren, in de hoop dat dat wél wat oplevert. Maar dat gaat niet werken.

Lees hier wat wél werkt (en stel jezelf deze ene vraag) > >

Verchil MailChimp ActiveCampaign

Waarom ActiveCampaign veel beter is dan MailChimp

Je e-maillijst is dé motor achter jouw online succes en dé manier om een duurzame relatie op te bouwen met je klant. Niet voor niets hebben alle succesvolle ondernemers een goede en ‘warme’ lijst. Hoe groter die is, hoe meer omzet. Zo simpel is het. Een goed mailsysteem is belangrijk. Tot voor kort was dat voor mij: MailChimp. Tot ik merkte dat ik er niet mee kon doen wat ik écht nodig had. Mijn zoektocht bracht me de oplossing waar ik wél tevreden over ben.

Lees waarom ik geloof dat dit systeem jouw marketing gaat boosten! >>