De gedachte “Maar eerst moet mijn website af…” kost je omzet

“Maar eerst moet mijn website af…” Als een ondernemer dat zegt, bedoelt hij vaak; ‘we zijn er al een tijd mee bezig maar hij moet nog wat beter en mooier’. En die woorden zijn gevaarlijk. Waarom? Omdat er geen eind aan zit. Omdat je niet kan zeggen: zo, nu is hij echt op zijn mooist (als dat al moet) of ‘nu is hij op zijn best’. En je zomaar maanden bezig bent om het nog beter, duidelijker, glanzender en spelfoutvrijer te maken.

En nee, ik ben geen voorstander van rommelige, onduidelijke, laat-maar-waaien websites. Maar het punt is, aan ‘mooier’ of ‘beter’ zit geen eind aan. Dus loop je het risico dat je weken of maanden besteedt aan je website, terwijl A. je klant dat toch niet ziet en B. al die tijd ten koste gaat aan het creëren van omzet.

Zonde dus, als je het mij vraagt!

Ok, wat dan wel, Thijs?, hoor ik je zeggen.

Denk even goed na over het doel van, zeg, je website. Dat is het genereren van leads, toch?

Mooi, dus als dat het doel is, waarom begin je daar vandaag dan niet mee?

Plaats een tekst op je website waarin je een adviesgesprek, gratis-tips-sessie of how-to-inspiratie-skype aanbiedt. Iets waar jouw klant direct mee geholpen is. Met een eenvoudig aanmeldformulier of link naar een contact pagina.

Zodat je websitebezoeker heel makkelijk contact met je opneemt, jij een paar waardevolle adviezen deelt en een aanbod kan doen. En dus op een heel eenvoudige manier omzet kan creëren, zonder maanden te moeten ploeteren, schroeven of poetsen.

Dus, zit jij nu in een proces vergelijkbaar met ‘het verbeteren van mijn website’? Neem ajb NU even 5 minuten om te bepalen wat nou eigenlijk het achterliggende doel daarvan is. Kijk dan hoe je het heel simpel, quick and dirty, kort door de bocht in een uur al kan realiseren.

Scheelt je tijd, scheelt je omzet, en voelt een stuk beter, toch?

Succes!

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties