Mijn klant bellen, daar zit hij niet op te wachten

“Mijn klanten bellen? Daar zitten ze toch niet op te wachten…?”

“Mijn klanten bellen? Daar zitten ze toch niet op te wachten…?” Zei een deelneemster laatst in een van mijn trainingen. Ik had net verteld dat het goed is om warme leads op te volgen. Na een webinar of training bijvoorbeeld, als je denkt dat je ze zou kunnen helpen. Ja ik weet, het is niet bepaald een typische online marketing tip (en een paar jaartjes terug vond ik dat alles ‘persé via online’ moest), maar ik kan je verzekeren, in de combi werkt dit echt ongelooflijk goed. Zeker als je programma’s niet bepaald onder de 100 euro zijn, zeg maar. 🙂

Goed, dus haar wenkbrauwen gingen omhoog en ze zei: “Zit mijn klant echt te wachten op een telefoontje van mij? Vindt die dat niet super irritant? Ik zou dat niet zo snel doen, het voelt zo opdringerig”.

“En als ze mijn aanbod hebben gezien in mijn webinar, en het niet gekocht hebben, dan zullen ze daar wel redenen voor hebben, toch? Dan kan ik ze toch niet ompraten?”

Nou, ten eerste gaat het niet om ompraten. Daar geloof ik niet in. Waar ik inmiddels wel in geloof, is mijn klanten helpen de juiste keus te maken. Een klant kan veel redenen hebben waarom hij niet koopt:

  • de aangeboden vorm (online) is misschien niet passend
  • de startdatum valt samen met iets anders belangrijks
  • ze ziet nog niet voor zich hoe jouw programma haar gaat helpen
  • hij gaat eerst nog op vakantie en kan dat dan wel?
  • ze volgt nog een andere training: bijt dat elkaar niet?
  • wordt het niet te druk?
  • gaat dit wel werken voor me?

En zo verder. 🙂

En Daarom, ja Daarom MOET je juist die klant bellen. Hij wordt er blij van als je hem helpt om in die kluwen van gedachten en overtuiging de juiste keus te maken. Ik noem dat Win-Win.

En voor alle duidelijkheid, we hebben het hier over een warme lead, iemand die al op de een of andere manier interesse heeft getoond in jou en je product. En dan is het totaal geen enkel probleem om te bellen. Sterker nog: het zijn juist altijd hele leuke, spontane en waardevolle gesprekken, waar je vaak aan het eind nog een warm dankjewel krijgt!

Jouw klant zit wél te wachten op jouw telefoontje. Maak daar dus een gewoonte van en besef dat je hem daarmee een groot plezier doet.

>>>

Afgesproken? Laat me weten wat je vindt. Heeft dit je overtuigd? Of heb je besloten dat je dit neverever gaat doen? 🙂

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *