Versnel je groei, stop met uurtje factuurtje

Verkoop geen Kiezels, maar Keien (en groei sneller)

Verkoop jij Kiezels of Keien? Waarschijnlijk kiezels. Dat doen de meesten. 🙂 Dit is waarom dat niet zo slim is.

Wekelijks spreek ik klanten die vastzitten in hun omzet. Ze hikken aan tegen een plafond en krijgen het niet voor elkaar om erdoorheen te breken.

Wat ze ook doen en proberen…

Als ik hun aanbod zie, valt me 1 ding op.

Het zijn vooral laag geprijsde diensten. Losse uurtjes. Een paar 1-op-1 sessies, wat workshop ochtenden of een korte training. Kiezels dus.

Waarom is dat een probleem?

Je moet er veel van verkopen om aan je omzet te komen. Het kost je veel moeite, maar levert relatief weinig op. Dat beperkt jouw groei en zet je klem.

De oplossing is: zet je aanbod om naar Keien.

Zodat je sneller groeit, en makkelijker.

Wat is een Kei?

Een compleet traject van bijvoorbeeld 6 of 12 weken, dat je als één geheel aanbiedt. Het heeft een kop en een staart en bevat het beste van wat jij in huis hebt. Bijvoorbeeld: “Het Complete Relax Programma” of “Teams Aansturen als een Pro in 8 weken”.

Het leuke is: het is exact wat je al doet.

Alleen gecombineerd tot een groter geheel! Waardoor het waardevoller is voor je klant & leuker voor jezelf :-). Het versimpelt je verkoopproces en je kan een veel betere prijs vragen.

Vanaf het moment dat ik trajecten ging aanbieden…

Begon mijn bedrijf pas echt te lopen. Door complete pakketten, waarin ik mijn klanten enkele maanden achter elkaar help. Zodat ze meer leren en hun resultaten door het dak gaan.

Zo’n traject is trouwens ook eenvoudig om te zetten naar een groepsvorm (iets wat ik gedaan heb en tot mijn verrassing mega resultaten opleverde, waarover binnenkort meer).

Dus stel jezelf de vraag

“Blijf ik zwoegen met het verkopen van Kleine Kiezels of combineer ik ze tot een Grote Kei?”

It’s up to you. Waar kies jij voor in 2023?

Laat het me hieronder weten als reactie. Ik lees alles, echt!

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties