Verlies ik kwaliteit met e-learning?

Verlies ik kwaliteit, zodra ik mijn kennis online aanbied?

Online cursussen. E-learning. We kennen allemaal de voordelen. Je legt je kennis vast op video, wat opdrachten erbij en klaar. Waardoor je meer mensen kan helpen én meer omzet krijgt. Het is voor iedereen bereikbaar dankzij internet. Maar hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit? Is die net zo goed als 1-op-1 trajecten? Kunnen we met een gerust hart deze nieuwe manier van werken omarmen, zonder onze kwaliteit in te leveren?

In deze blog geef ik je 3 redenen waarom klanten verbazend goed geholpen zijn met een online cursus.

Veel beter, zelfs! Hier is waarom.

1. Jouw cursus is gestructureerd en leidt naar resultaat

Je lesmateriaal bestaat niet zomaar uit wat losse video’s. Het is geen samenraapsel van dingen die ‘leuk zijn om te delen’. Er zit een idee achter! Het is een curriculum. Een gestructureerd geheel van zinvolle theorie, rake voorbeelden en praktische opdrachten. Die jouw deelnemer op een slimme, uitgedokterde manier van A naar B brengen.

Door die structuur krijgen ze houvast en leidt je hen met elke les en opdracht stap-voor-stap naar het eindresultaat.

Hoe cool is dat?

2. Je klant leert wanneer het hem uitkomt

Deelnemers volgen je lessen op een moment dat hen het best uitkomt. Hoe vroeg of laat het op de dag ook is, of het een gewone werkdag is of een nationale feestdag. Jouw materiaal is 24/7 online te bekijken.

Ze volgen het in hun eigen tempo, zonder zich te moeten aanpassen aan dat van anderen. Wil je snel? Dat kan. Wil je langzaam? Kan ook. Wil je iets herhalen? Geen probleem.

Doe het lekker op jouw manier, dan leer je het meest!

3. Je krijgt leukere en interessantere vragen

Deze had ik zelf nooit verwacht, maar ik heb gemerkt: de vragen die ik krijg in de Q&A’s van Lanceer Je Kennis Online (mijn online programma) zijn vaak leuker, interessanter en veel meer verdiepend.

Hoe dat zit? Deelnemers hebben hun ‘huiswerk’ al gedaan als ze met een vraag komen. Ze hebben video’s bekeken, opdrachten gemaakt en al het een en ander uitgeprobeerd.

Deelnemers hebben al voorkennis voor ze met hun vragen bij je aankloppen. Waardoor die vragen een stuk leuker zijn om te beantwoorden dan ‘beginners’-vragen.

En… het verhoogt ook nog eens de kwaliteit van de Q&A-sessie! 😉

Kortom, voor je klant is het heel waardevol om van jou te leren via e-learning.

En jij? Hoe zit dat voor jou? What’s in it for you?

Jij krijgt meer tijd in je agenda, want je hoeft niet voor elke klant op te draven. Tijd, die je kan gebruiken voor onderzoek, voor studie of om nog beter voor jezelf te zorgen: meer sporten, vaker eropuit of gewoon lekker genieten van je vrije tijd.

Meer Quality Time dus! Ik zeg win-win 🙂

Ok, dit zijn ze. Mijn 3 belangrijkste tips.

Ik hoop dat je ze waardevol vindt en jou helpen om actie te nemen, zodat je je klanten snel kan helpen met je online training.

Succes!

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties